יום שלישי, 24 בפברואר 2009

"To die for the people is weightier than Mount Tai"


טוב, אז אני מפסיק כרגע עם הפופ פאנק אבל ממשיך עם להקות שהכרתי דרך אנשים בנאפסטר. הלהקה הזו היא מדטרויט והיא נקראת Mt. Tai. את סקוט, נגן הגיטרה שלהם, הכרתי כמו שכבר ציינתי באותה תוכנת שיתוף קבצים מהפכנית, לא ממש זוכר למה התחלנו לדבר, אבל זה קרה, ואז הוא סיפר לי שיש לו להקה, ושלח לי שיר שלהם שנקרא Settler. אני לא חושב שזה היה במקרה שהוא שלח לי דווקא את השיר הזה, כי זה שיר, כמו שהשם מרמז, על מתנחלים.
I'm settler, and your land is mine
I'm a settler, it's do or die
Always a settler, there's no pie in sky
When I murder, rape and plunder I'm being civilized

מאז אותה שיחה ראשונה יצא לנו לדבר די הרבה, הוא ניסה להסביר לי על כמה הכיבוש רע והצבא הישראלי הוא אכזרי באופן כללי, ואני שיחקתי בצורה מושלמת את תפקיד הישראלי המסביר הפטריוט שההורים שלו מצביעי עבודה. הייתי אז בן 14 או אפילו פחות וכמו כל ילד בגיל הזה (חוץ מהבן של אורי אבנרי אולי), עוד הייתי תקוע עמוק בקונספציה הלאומית. שנים אחר כך, קראתי את ההיסטורי של כמה שיחות שהיו לי איתו והרגשתי כמו אידיוט רציני.

Mt. Tai היו להקה של קומוניסטים. השם שלהם לקוח ממשפט שאמר מאו דזה-דונג - "To die for the people is weightier than Mount Tai, but to work for the fascists and die for the exploiters and oppressors is lighter than a feather". כשהכרתי אותם לא היה לי מושג מי זה מאו אז זה לא הפריע לי ממש.
המוזיקה שלהם הייתה מושפעת בעיקר מהארדקור פאנק אמריקאי של תחילת שנות ה-80 ורוב השירים היו פוליטים עם שמות כמו "אל תלשין", "קברו את פרויד" (בשבחי הפסיכואנליזה), "חולצות חומות למען סדר עולמי חדש" (על מתנגדי הפלות ונוצרים קיצוניים בכלל), "מנגלה ארצות הברית של אמריקה" (על התעללויות וניסויים בבני אדם בבתי כלא ומוסדות פסיכיאטריים) ו"עצים" (מתברר שחוץ מזה שהם קומוניסטים הם גם היפים).
לצערי השיר "מתנחל" לא מופיע בדיסק וחבל כי זה היה שיר מצויין. הרבה פעמים ניסיתי ליצור איתם קשר כדי להשיג את השיר הזה שוב אבל כנראה שהם עכשיו אסירים פוליטיים ובכלא אין להם אינטרנט. או שהחשבון הוטמייל פשוט נמחק להם אחרי שהם לא נכנסו שלושים ימים.
ההפקה של הדיסק היא בינונית, אבל זה לא מפריע לי להנות מהאלבום הזה גם היום. תודה סקוט על הדיסק חינם!
ואה, כן, הדיסק יצא בסביבות שנת 2000.


להלן המלל לשיר Bury Freud, השיר האהוב עליי בדיסק, גם בגלל שהשירה בו מגניבה וגם כי המילים מעניינות:
Yes, I love my mommy
she's a pleasure zone for me
I think I'll get a woody
about the time I'm three
I was born a little girl
some parts didn't come with me
guess I'm just a castrated boy
they call it penis envy
but now that I'm the age of two
the whole world's my ass
pleasure comes from gas and poo
that I love to pass

Chorus:
The era of Victorians
gave rise to my kind
only the historians
should pay us any mind

I would just love the Bell Curve
eugenics and nazis
I'm glad I could help my friends
Jensen and Shockley
fascist authors of IQ tests
shows whose got supremacy
ain't it time we gave it a rest
in the outhouse of history

Chorus

Half the worlds neurotic
pseudo-science is the key
isn't it psychotic
to think that we'd be free
Bury Freud!


Mt. Tai - S/T

4 תגובות:

  1. נשמע ממש מעניין. פנקיסטים קומוניסטים זה אחושילינג מצחיק. עם זאת, אני לא מצליח להוריד את האלבום, לא יודע עם זה בעיה אצלי או בשרת... בכל מקרה, למה אתה לא מעלה דברים למדיהפייר? פאק מגה אפלואוד

    השבמחק
  2. אצלי ההורדה עובדת אז תנסה שוב.

    השבמחק
  3. פאנקיסטים אנרכיסטים זה יותר מצחיק.

    השבמחק
  4. סוף סוף זה ירד לי. תודה! אבל עשה טובה, מדיה פייר פי אלף על המגה אפלואוד האלה...
    ולא יודע למה אבל מט טאי ממש מזכירים לי את נשרפת בסאונד.

    גיורא

    השבמחק