יום שבת, 21 בפברואר 2009

I want a vagina instead of a cock, a cute furry pal to whom I could talk

בשנת 2000, ממש מיד אחרי שההורים שלי החליטו לקנות מחשב חדש שיחליף את ה-486, חיפשתי דרכים למצוא פאנק באינטרנט. הגעתי לנאפסטר. הייתי יושב כל היום מול המחשב ומחפש שירי פאנק שאני לא מכיר. מדי פעם מישהו היה מתחיל איזה שיחה איתי כי הורדתי ממנו איזה משהו. אחד מהאנשים האלה היה ארכיבישופ דייב סמית' מסקרמנטו, הוא ניגן בלהקה שנקראה No Kill I שניגנה בסגנון שהם הגדירו כ-Star Trek Punk Rock, והוא היה בקטע של תיעוד היסטוריית הפאנק רוק של איזור סקרמנטו.
כל ההקדמה הזו הייתה רק בשביל לספר מאיפה הכרתי את Sewer Trout. להקה שפעלה בין השנים 1985-1990 וניגנה פופ-פאנק רועש ומלא קסם. זו הייתה להקת הפופ-פאנק הראשונה שאהבתי (והיא הייתה גם בין היחידות כמה שנים) ויכול להיות שזה דווקא בגלל שהמלודיה שם הייתה נשמעת מטופשת כזאת. מין אנטיתזה לפופ-פאנק המהוקצע (או לפחות נקי וסופר-מופק) שתמיד שנאתי עד לא כל כך מזמן. בזמן שהם היו קיימים הם הספיקו להוציא 4 EPים, עוד כמה דברים מסביב, ולהיות חלק מההתהוות של שני מוסדות פופ-פאנק חלוציים חשובים - המועדון בגילמן סטריט ו-Lookout! Records. ב-1998 הם הוציאו דיסק עם הדיסקוגרפיה שלהם בלייבל של דייויד הייז (שהיה גם ממקימי Lookout!) שנקרא Very Small Records. זה היה הדבר הראשון שקניתי אי פעם ב- eBay וזה לא יהיה הימור גדול מדי מבחינתי להגיד שמאז זה הדיסק ששמעתי הכי הרבה פעמים בחיים. זה גם מה שאני מעלה עכשיו לפה.


הליריקה תואמת את המוזיקה וגם כשהיא פוליטית היא מלאה הומור ולפעמים גם מין נאיביות די מגניבה. זה בכל אופן מדבק באותה מידה כשהם מדברים על הקונטראס בניקרגואה או על חתולת הפאנק רוק פרידה.
הנה כמה דוגמאות משירים:

Hitler ain't my kind of man
profits go to contra-scam
drink a Schaefer's to protest
Coors for Contras - Schaef's for anarchists
מהשיר Coors For Contras. קורז זה הבירה השלישית הכי מצליחה בארה"ב. בשנות ה-20 נערכו טקסים של ה-KKK במבשלה שלה ובשנות ה-80 תמכה פיננסית בקונטראס (ארגון טרור מניקרגואה שהיה נתמך בזמנו ע"י גם ע"י ממשלת ארה"ב במטרה להוריד את השלטון הסוציאליסטי. חפשו בגוגל את פרשת "אירן-קונטראס" - גם ישראל השתתפה בחגיגה!).

i love you more than i love Meisterbrau
i even love you more than i love monkey chow
i love you so much i want to make you mine
i just don't care that you look like Frankenstein
מ-Pure And Beautiful Love - השיר הכי מוצלח להשמיע לבחורה כדי לרמוז לה.

Well it's bad news down in Bucharest
We're really in a bind
We're out of Schlitz malt liquor
Running low on cheap red wine
Well back in California,
We'd have forty different kinds
We got economics on our side
Batman mugs, designer drugs
Filthy mags where burned out broads show off their jugs
Fifty flavors of processed cheese
Now that's what I call livin' free
Holiday In Romania - התשובה המטופשת להולידיי אין קמבודיה?

i want a vagina but not just for sex
i want a vagina between my legs
i want a vagina instead of a cock
a cute furry pal to whom i could talk
השיר האנטי-מאצ'ואיסטי האולטמטיבי - Vagina Envy

She's savage and successful
She's a punk rock cat from Emerywille
one day when I got fresh
Frieda ripped my flesh
חתול חמוד!!!!!!!!!!!!!!!!!11!!1!!!! Frieda Ripped my Flesh!!!

Got a nuclear bomb in my backyard
Twenty feet long and very hard
I'm gonna blow it up someday
Set it off and blow my sins away...
...
...But when I do it I will know that things will be o.k.
When Jes
us throws a holocaust he doesn't go halfway
Cuz after all he's god and God's got balls
מהשיר
God's Got Balls. השיר הזה היה בראש שלי כשכתבתי את יהוה יא בן זונה. אמנם הלכתי לכיוון קצת אחר אבל זה עדיין נתן לי את ההשראה.

How do you do, so glad we've met
Goodness me, I'll pay that check
After you it's ladies first
Don't you drink or spit or curse...
...
...Do you really want a world that we can all enjoy
Anarchy is nothing but politeness by choice
Politeness-

Bush is a potential Hitler - ran the C.I.A.
Dukakis ain't much better, he's a dork in every way
and sewer trout's a bunch of dudes who drink a lot of brews
but given the alternatives what have you got the lose?
-ב-1988, לכבוד הבחירות בארה"ב, יצא הסינגל Sewer Trout For President. מין גירסה אמריקאית ל"אני רוצה להיות ראש הממשלה" של קילר הלוהטת, רק טוב פי כמה.

I wanna be a pure punk anarchist
Straight edge saint and spike haired antichrist
I wanna speak against opression
Lose this paralyzing indecision
It's so hard I can't just drop out
But it might be the only way
The more I think of this fucked up world
Maybe I will somday

Action/Reaction-

Fun is drinking, sex and drugs
Watching t.v. all day long
Hanging out down at the mall
Drunken frat boy party hogs
Year round tans and fancy clothing
Racing yachts out in the sun
All the things you're taught to want
but never get---Yeah, I HATE FUN!

I Hate Fun-

Met you at a party whilst I was drunk
By the middle of the evening, my finger stunk...
...
...You gave me herpes and you should be ashamed
But I got revenge on you cause now you have aids
I love you, you know it's true, blah blah blah
-עוד שיר רומנטי מוצלח במיוחד - Love Song.

כשרציתי לראות אם אני מוצא את האלבום הזה באינטרנט, הגעתי למייספייס של הלהקה ושם גיליתי שב-2005 ג'ים מקלין, הסולן, התאבד. זה קצת מעציב אותי, אבל היכ_דניא_ל_יום כמו שאומרים.
מקווה שתהנו. סתם לא, אני שונא כיף.



From The Forgotten Memories Of Punks Failed Hopes And Dreams Loom... The Sewer Trout

13 תגובות:

  1. הזדמנות טובה לבדוק שוב להקה שעד עכשיו לא עניינה אותי כל כך.
    שמע ברק, מה אתה אומר על הרעיון שאנשים יבקשו כל מיני דברים שקשה למצוא באינטרנט, אולי לאחד מאתנו יש את זה? אם אתה רוצה, אני יתחיל:
    Aesthetics - Accept-Except-Not Nothing Negative 7in
    American Gorilla - Forsaking All Others / Masters Of War 7in
    Che Blammo - Rock Moderne 7in
    Dead Hippie - Living Dead LP
    Erratic - I Wrecked Myself 7in
    Fumes - Smut City Strut 7in
    Godhead - New Lottery 7in
    Nothings - Alot To Learn 12EP
    Pilgrim State - Effective Spiritual Warfare LP
    Reign Of Terror - Don't Blame Me / Big Things 7in
    Seditionaries - Wherewolf / Shapes
    Silver Chalice - Wasted / Hot Tears 7in
    Strand - Just Like You Lonely 7in
    Tazers - Don't Classify Me 7in
    Tragicomedy - Homage To Nada 12EP
    והרשימה עוד ארוכה...

    השבמחק
  2. סבבה, אני אעלה את זה כל עוד זה טוב וקשה למצוא את זה. את הדד היפי יש לי בתקליט ויכול להיות שגם באמפי3. את הגודהד בטוח יש לי באמפי3. אולי גם את הטייזרז. אבל הכל כרגע במחשב שלא עובד. כשאני אעביר את ההארדדיסק שלו אני אוכל להעלות הכל או לשלוח לך.

    השבמחק
  3. סבבה, תודה! תגיד אם יש דברים שאתה (או מישהו אחר) מחפש, לך תדע, אולי יש לי משהו.

    השבמחק
  4. להקה מגניבה, למרות שקשה לי לראות אותם תחת קטגוריית הפופ פאנק, אני הייתי ממקם אותם תחת הקטגוריה של סקייט רוק, אבל קטגוריות זה בכל מקרה חראט.

    השבמחק
  5. למה סקייט רוק? מה זה בכלל סקייט רוק? הם לא גולשים על סקייטבורד. בכל אופן, ההגדרה שלי של פופ-פאנק כוללת דברים כאלה גם.

    השבמחק
  6. היי, אני מחפש כמה דברים גם כן, בעיקר מה-Midwest של ארה"ב מסוף שנות ה-80 ורובם קשורים לאובססיה שלי ללהקה מסוימת מהאזור הזה.

    הנה מה שהצלחתי להזכר בו (אין לי את הרשימה המלאה מולי):

    ID Under - Genericide
    Viktimz of Society - S/T
    Ivy League - Gub
    V/A - Mouthful of Monkey Bile
    V/A - Achtung Chicago 1 + 2 +3
    V/A - Fallen Upon Deaf Ears
    V/A - Make The Collector Nerd Sweat

    אם מישהו יכול להעלות את אלה, או לפחות לכוון אותי לאנשהו, אני אודה לו, ואעזור איכשהו בתמורה.

    ג'ניה.

    השבמחק
  7. היי ג'ניה, אם אתה מתכוון ל
    Viktimz Of Society-Wicked Rock Music Is Killing Our Children LP -1986

    אז אני יכול לעלות את זה. את ID Under יש לי על ויניל (טוב, תקליט, אל תכעס :-) אני בשלבים של לעבור דירה, כאשר הכל הסתדר, אני שוקל לקנות מערכב רצינית ולחבר למחשב, כדי שאני אוכל גם לעשות ריפ לקסטות וויניל. אבל עד אז...
    את achtung chicago משום מה אף פעם לא טרחתי לקנות, למרות שראיתי אותם הרבה. את האוספים האחרים היה קשה למצוא רגע אחרי שיצאו.
    אני מבין אובססיה עם מקום מסויים (אצלי זה לוס אנג'לס\ דרום קליפורניה), אם אני אתקל במשהו אני אגיד לך.

    השבמחק
  8. בקשר לריפ מקסטות... יצא לאחרונה לנסות לעשות דבר כזה ולפחות בכרטיס קול סטנדרטי יש דיליי שגורם להאטת השיר ולהורדת הפיץ'... מקווה שאתה לא תיתקל בבעיות מעצבנות שכאלה. -גיורא.

    השבמחק
  9. אחלה, תודה רבה! זה התקליט של V.O.S. שהתכוונתי אליו, אני חושב שפשוט שינו לו את השם כשיצא ה-re-issue.

    בקשר לריפים מקלטות - אני, אישית, עשיתי את כל הריפים שהעליתי ופרסמתי לאחרונה בעזרת טייפ נייד קטן (המערכת הרגילה שלי מוסיפה באסים מעצבנים שאי אפשר להפטר מהם, כשאני שומע בה קלטות) וכבל סטנדרטי של גיטרה, ויצא טוב לרוב, למרות הציוד המינימלי. את הפגמים בסאונד שנוצרו בעקבות השחיקה של הקלטות תיקנתי לאחר מכן בתכנת עריכה. גיורא - מעניין, לא שמתי לב לדיליי כזה, אבל אני אבדוק כשאגיע הביתה.

    השבמחק
  10. דרום קליפורניה? חתיכת אובססיה בעייתית בחרת. יש נראה לי אלפי הוצאות רק בין השנים 77-84... אני גם מתעניין במיוחד באיזור הזה. אבל מבחינה יותר ריאלית היו תקופות שניסיתי להשיג מה שאני יכול מפלורידה ואחר כך גם מלואיזיאנה, וזה עדיין וורק אין פרוגרס מבחינתי.

    השבמחק
  11. ג'ניה, הנה לינק לתקליט שביקשת:
    http://www.megaupload.com/?d=8H43QJI6

    ברק - אתה מדבר על אספנות או על עניין בכלל? מבחינת אספנות, אני קונה מה שאני יכול במחירים סבירים, אם כי ב-"want list" שלי יש הרבה להקות מדרום קליפורניה (מן הסיבה הפשוטה שזאת הייתה הסצינה הגדולה והטובה בשנים 1979-1985). מבחינת עניין (כמו למשל, להשיג קבצי סאונד או חומר כתוב), אז כן, זה האיזור שאני מעדיף להתמקד כי יש עוד הרבה דברים שנשמעים מעניינים שעוד לא שמעתי. האמת שגם בצפון קליפורניה יש לא מעט דברים שהייתי רוצה לשמוע.

    בקשר לפלורידה, קניתי לפני כמה ימים את התקליט של Disorderly Conduct ואני חייב לציין שזה אחת הלהקות היותר טובות שיצאו משם. בסדר, זה לא ברמה של הסינגל של F, הסינגל השני של The Eat או אפילו הצד של Hated Youth בספליט שיצאה לפני כמה שנים. אבל זה הרבה יותר טוב ממה שאפשר היה לנחש מהביקורת ב-Flex. מצד שני, ב-Flex יש גם כמה דברים מוזרים, כמו הביקורת הפושרת לתקליט של JFA (אחד הגדולים בז'אנר) או ביקורת מצויינת לתקליט די חלש כמו זה של Sorry.

    גיורא: תודה על הטיפ, בטח יהיו לי עוד שאלות ברגע שאני יתחיל.

    השבמחק