יום שישי, 30 בדצמבר 2016

המסורקים - 2002-2009

המסורקים הייתה חצי להקת בדיחה, חצי להקה פיקטיבית."המסורקים" היו:
ברק מסורק (אני) - תופים ושירת רקע
עודד מסורק (Not On Tour, City Rats, MESS, כאפה לפנים של לימור לבנת ועוד) - גיטרה ושירה
טל מסורק (נקמת עוללים, שנקין פאנקס, מחלקת חניקות שוטרים ועוד) - באס ושירה

הלהקה נולדה בערב אחד ב-2002 בחדר החזרות במפ"ח -  "מרכז פוליטי-חברתי" ביפו ששימש גם (או בעיקר) כבית לכמה אנרכו-פאנקיסטים ידועים, ובשלב מסויים קיבלתי ממנו ban, ולא הורשיתי להיכנס אליו יותר. אני, עודד וטל השתעממנו בחדר חזרות והתחלנו לנגן שטויות. החלטנו להקים להקת פאנק שתהיה ממש פאנק.
קראנו לעצמנו "המסורקים", שם שלקוח מסרט קצר משנת 1998 בשם "המזוהמים", בבימויו של שי כרמלי פולק. בסרט הייתה לכנופיית "המזוהמים" כנופייה יריבה בשם "המסורקים" שאת המנהיג שלה שיחק יונתן "החתול", אחיו של שי, פאנקיסט ואנרכיסט ידוע-לשמצה.
זמן קצר אחרי הקמת הלהקה, שלושתנו התחלנו להקות יותר רציניות, וכך המסורקים הפכה לפרוייקט צד שהיינו אוהבים להתבדח עליו הרבה, אבל לא באמת להשקיע בו, שאיכשהו החזיק 7 שנים על אש קטנה מאוד.
לא היו לנו הרבה הופעות לאורך השנים, אבל לפחות חצי מההופעות שלנו לא היו מתוכננות - היינו פשוט מתפרצים לבמה בסוף הסט של הלהקה האחרונה שניגנה, משתלטים על הכלים או מתחברים מהר למגברים, ומנגנים עד שניתקו לנו את כל המיקרופונים והמגברים, והיינו ממשיכים לנסות לנגן גם כשהכל היה כבר מכובה. לפעמים גם היו מתחילים לפרק את התופים בזמן שאני ממשיך לתופף על התופים הנותרים.
אף פעם כמעט לא היינו עושים חזרות, והיינו מנגנים גרוע תמיד.


בשיא הפעילות של הלהקה, אם אפשר לקרוא לזה ככה בכלל, הרפרטואר שלנו כלל 6 שירים מקוריים ו-2 קאברים קבועים - Anarchy In The UK ו-Punk's Not Dead.
בהופעות בהם היינו מורשים לנגן, ולא ניתקו אותנו, היה עולה דויד בסוף ההופעה לקחת את הבאס, טל היה עובר לגיטרה, גוצי היה עובר לתופים, ואני הייתי תופס מיקרופון, והיינו עושים קאבר ל"בצבא" של הרחקת יונים.
ב-2009 הבנתי שאם לא נקליט את השירים עכשיו, לא נקליט כבר לעולם, וגררתי את עודד וטל להקליט live בחדר החזרות מאחורי מועדון הפטיפון ז"ל. תכננתי להוציא את השירים בקלטת, אבל בסוף התעצלתי להתעסק בזה כמובן.

שני שירים שלא הוקלטו הם:
1. "עוד דם נשפך" - שיר ה-D-Beat שלנו, שהתייחסתי אליו לא כשיר של המסורקים, אלא של פרוייקט הצד הדמיוני שלנו - Discomb.
2. "המנטליות של הפח" - שיר אהבה בסגנון פופ-פאנק שנכתב על טל "כינויים", פאנקיסט מלוכלך אגדי.

רשימת הטראקים בדמו:
1. המסורקים - עלמה עמה
2. המסורקים - Anarchy In The UK
3. המסורקים - המסורקים
4. המסורקים - יא בני זונות
5. המסורקים - Punk's Not Dead
6. המסורקים - פאנקיסטים התאחדו
7. אאוטרו

מילים לשירים אפשר למצוא בהמשך הפוסט.

הדמו ביוטיוב:


הדמו להורדה ב-MP3

וידאו של הקאבר ל"בצבא" על גג בשנקין בפורים 2006 או 2007
 קישור לסרט "המזוהמים"


פלייר שעודד הכין לאחת ההופעות הראשונות עם המילים לשירים.
הפסקה למעלה מימין ("יא בני זונות...") לא הייתה לקוחה משיר כשהפלייר הודפס, אבל הפכה לשיר בעקבות הפלייר.



הפלייר ל"הופעה" הראשונה שלנו - הפעם הראשונה שהתפרצנו לבמה לנגן בסוף הופעה אחרת. אחר כך תיקנתי גם את הפלייר. 


עוד פלייר מתוקן להופעה שהשתחלנו אליה בכוח, בקיבוץ צאלים בנגב המערבי.

 


הופעות סילבסטר שלשם שינוי היינו אמורים להופיע בהן. ובסוף לא הופענו בהן.
הספקתי להופיע עם הלהקה השנייה שלי - חמור אטב - והתכנון היה שאחת הלהקות האחרות תופיע ואחר כך המסורקים. עמי שלו (מונוטוניקס, סאבווי סאקרס), הבעלים והמנהל של הפטיפון, דרש שהמסורקים יעלו מיד אחרי חמור-אטב, למרות שהלהקות האחרות לא התנגדו לעלות להופיע. סירבתי בעקשנות, גם בגלל שהתעצלתי להופיע עם שתי להקות ברצף, וגם בגלל שחברה שלי דאז הייתה בדרך, ורציתי שתספיק לראות את ההופעה של המסורקים. גם אני וגם עמי עמדנו על שלנו וסירבנו להיכנע, ומאז אותו יום ועד הנצח, התחלתי לקרוא למועדון הפטיפון "הנאציפון". 


הופעות בהתנחלות גילה בפברואר 2003.

טל מסורק עם חולצה תוצרת בית של המסורקים. שלישי מימין, טל "כינויים". 

  


הופעות באפריל 2004 בנצרת עילית. הופעות שאני ארגנתי לשם שינוי, אז לא הייתי צריך לדאוג שינתקו לנו את המגברים.







מנגנים את "בצבא" יחד עם דויד, על גג בשנקין בפורים 2006 ( או 2007?)


 ההופעה האחרונה של המסורקים




 אהבתי לצייר את ה"לוגו" של המסורקים בכל מקום. פה על המכנסיים שלי.


 ופה על החולצה, בהופעה בנצרת עילית של כאפה לפנים של לימור לבנת.




 המילים לשירים:

עלמה עמה \ גיורא לא מסורק

שמו"צניקית מסריחה
עלמה עמה!
יושבת בבית וכלום לא עושה
עלמה עמה!
חושבת שהיא באסיסטית טובה
עלמה עמה!
אבל יש לה להקה מסריחה!

עלמה עמה
עלמה עמה
X254634


המסורקים \ טל מסורק

הולכים ברחובות עם שרשראות וסכינים
הזהרו מאיתנו, אנחנו המסורקים
אם אמרת מילה רבה בך אנחנו נטפל
עסק איתנו יעלה לך באיזה רגל

מסורקים היינו וככה נשאר
תמיד נגיד לשמוקים - Don't mess with my hair
אם אתה לא איתנו, אתה האוייב
אם תפגע לנו בכבוד, אתה תחוש כאב

אין פה שום מקום לנאו-היפים מסריחים
היזהרו מאיתנו, אנחנו המסורקים
הולכים ברחובות עם שרשראות ומסרקים
רודפים אחרי בני ישראל ושוברים להם את הפנים


יא בני זונות \ עודד מסורק

יא בני זונות
קוראים לעצמכם פאנקיסטים?!
לפאנקיסטים אמיתיים
יש עורלה!
X3


פאנקיסטים התאחדו \ טל מסורק

אני זוכר אותכם
עוד מהרגע הראשון
שתי כנופיות
שולטות בחולון

פזמון:
מסורקים ומזוהמים
Oi! Oi!
מסורקים ומזוהמים
Oi! Oi!
לנצח יצעדו יחדיו!

אחדות- מילה כל כך יפה
אנחו צריכים אחדות
אני לא רוצה לראות
שום תחרות...

פזמון

בא ילד קטן
ראש כנופיה
הציע להם
הצעה מאוד מפתה

פזמון X2


המנטליות של הפח \ עודד מסורק, ברק מסורק (לא הוקלט)

טל, אני זוכר שמצאנו לך בשיער
שקית עם מלא אוכל טבעוני
אתה כזה גבוה וחתיך
אולי תכין לי עוד כריך
ותלמד איך להכין
טחינה בפאנזין

אתה גבר לעניין!

אז בוא טל, נאכל חרדל
ואז נשדוד איזה חנות
אני הזה שבאמת אהב התנערות
וגם את ריח אשפתות, אני מדבר ברצינות

טל, אתה הגבר מהחלומות
למרות שיש לך פנים יהודיות
אני הגרופי הראשון של הרייך החדש
טל, אתה גבר של ממש!

בוא נזדיין
X342








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה