יום שבת, 7 בנובמבר 2009

פאנק ישראלי - ה-MP3ים הנשכחים


טוב, להלן לינקים לכמה דברים של להקות פאנק ישראליות מתחילת-אמצע העשור, וקצת הקלטות מוקדמות של להקות קיימות.
אין לי כוח לכתוב יותר מדי או לחשוב יותר מדי אז אני אגיד רק כמה מילים על כל להקה:

מגה-פיגוע - להקת הארדקור-פאנק מהקריות מ-2004-5 למיטב זכרוני. הופיעו הופעה אחת בשביל המפעל ונעלמו לתהום הנשייה ולמונדו גקו. כמו שניתן להבחין בקלות מהאזנה - התופים בהקלטות הם לא תופים אמיתיים.

המשובצים - אחד מהפרוייקטים הצדדיים של חבורת קוסקוס ושות' מהעיר נשר. 2004.

תחת לחץ - להקת סטריט פאנק מתחילת שנות ה-2000. שני חברי להקה ניגנו אח"כ בטוגדר והיום נראה לי שהם עושים מוזיקה שאני שונא. הופיעו בעיקר באירועים של נקש וגם הבנתי בזמנו שהשם קשור לאיזו פעם שנקש רדף אחריהם.
אחראים על המנון הפאנק הישראלי האלמותי "נשאר פה תמיד" (הפאנק לא מת, הפאנק לא מת \ אני אומר לכם את האמת \ ויוה לה פאנק, הפאנקיסטים חיים \ לא ניכחד, נשאר פה תמיד). כמו שאתם רואים, אני באמת עדיין פה.

סדר חברתי - להקה שניגנה לפרק זמן די קצר בסביבות שנת 2000. ניגנו בה טל כינויים (הרייך החדש, אסטרוגליידס), אלכס רוסיה (פרט שולי, אוטואימיון, בורה ועוד), יוני ההיפי (סמרטוט כחול לבן, מלככי הפינקה ועוד מיליון להקות) ואולי גם שוקי ועקנין. אולי לא. לא זוכר.

Dictator-Shit - הארדקור-פאנק חיפאי מסוף שנות ה-90. נראה לי שניגנו שם כל מיני סלבס של פאנק.

TSS - הגילגול הראשון של מטען מ-2005.

זר פרחים - להקת פאנק 77 מהצפון מ-2002. סאונד מאוד נקי אבל אחלה של שירים לדעתי.
כל חברי הלהקה לא היו ממש קשורים בשום שלב לסצינת הפאנק, חוץ מריב IRC ידוע לשמצה עם נועה הקטנה (מטען, הרוגטקה) לגבי הזכות\איסור להרוויח כסף מלנגן בלהקת פאנק. מאמר שנועה כתבה בעקבות הויכוח הנ"ל ניתן לקרוא בגיליון הראשון של פנזין הפאנק "ילדות עשוקה" שיצא באותה שנה.
הופיעו פעם בקריות עם CPN ועוד להקות. מעבר לזה לא ידוע לי על הופעות אחרות שלהם.

הבזים - רק אלוהים יודע. ועוד כל מיני אנשים. בכל אופן, זה מוצלח מאוד.

City Rats - ההקלטות הראשונות של הלהקה. ככה צריכות להשמע הקלטות ראשונות של כל להקת פאנק.


אף אחד מהשירים פה לא יצא בהוצאה רשמית אי פעם (חוץ מאולי שיר של תחת לחץ באיזה אוסף). ממה שאני יודע כל הנ"ל היה נגיש רק באינטרנט חוץ מאולי הדמו של דיקטטורשיט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה